söndag 6 juli 2014

Fortsatta äventyr med Steampunk light

För någon vecka sedan visade jag ett filefolder album i papper från K-Design "Steampunkt light". De papperna jag använde då var svart/gul/röda men idag har jag använt de andra papperna i serien. K-Design är ett svenskt bolag som gör jättefina, lite annorlunda papper med en väldigt härlig yta på papperna.

Vad gjorde jag då med de fina papperna? Jo... en box, en alldeles egen hemmagjord box i kraftig chipboard.


Jag använde Cheery Lynns fina kugghjuls dies och klock-dies tillsammans med Tim Holtz kugghjul och nyckeldies. Den enda blomman som fick vara med är den som syns på locket.

En box kan man ju öppna och då blir man ju nyfiken på vad som gömmer sig under locket...

Vad tror ni?

Jo, ni gissade rätt - ett album.  Frank Garcia var ju här i Sverige och höll lite kurser och jag hade möjlighet att vara med på bla albumkursen. Jag testade att binda mitt Steampunk album med samma bindning som vi lärde oss då men jag lämnade ryggen/bindningen synlig.  Att den syns kändes som en rolig idé som passade in i stilen.

Om ni vill bläddra i albumet får ni kika in på You Tube så vänder jag blad åt er:


Ha en bra dag!

Material:
Kraftig chipboard
Svart cardstock
Mönsterpapper K-Design "Steampunkt light"
Cheery Lynn dies: kugghjul/Gears och klocka
Tim Holtz kugghjul och nyckelhål/nyckel dies
Metalldekorationer
Fiskars photo corner punch
Silver/grått band som ser ut som metall

Inga kommentarer: