söndag 3 augusti 2014

Optimist? ... eller...

"The Optimist", det var väl ett roligt namn på ett papper. Speciellt när jag inte känner mig så optimistisk när jag tittar på det. För tittat på det har jag gjort.... många gånger....utan att få någon inspiration. Men när jag är på rätt humör så gillar jag utmaningar. Gör du det?

Jag har samtidigt länge tänkt göra ett album med bara 6x6 pappers pad. Så en dag plockade jag fram papperna, tittade på dem och bestämde mig för att göra ett album utan alltför mycket klurigheter. Och kan ni tänka er, jag gillar papperna bättre när de sitter i albumet än vad jag gjorde när de "bara" var papper.


Du kanske också har några papper undanstoppade som du tror att du inte gillar. Har man redan papperna så är det egentligen bara tiden som "kostar" och vem vet, du kanske också blir förvånad över ditt resultat. I alla fall får man mycket bättre samvete när man använder saker man köpt.

Så här ser första sidan ut


Vill du ser mer så får du kika in i de rörliga bildernas värld.


Ha en bra dag!

Material:
Chipboard
Cardstock Bazzil Tokyo
Prima mönsterpapper "The Optimist"
Diverse blommor från djupet av mina lådor
Martha Stewart Silicon Molds Frame/ram
Martha Stewart lera "Crafters clay"
Cheery Lynn Doily die
Martha Stewart punch
The Envelope Punch Board (till tab på tags)
Tim Holtz On the Edge die
Band

Inga kommentarer: