söndag 10 augusti 2014

Sugen på något gott? Varför inte en bakelse?

Det jag kommer att tänka på när jag tittar på mitt nya lilla album är just, bakelse, med vitt fluff och varför inte lite rosa marsipan.


Jag har tidigare visat ett album som jag gjort med de fina papperna Timeless från La Blanche. I de flesta av La Blanche serier av papper så finns det motiv i olika storlekar. I det förra albumet använde jag inte de s.k etiketterna.
Här satt jag med rätt många snygga etiketter och en idé började ta form.  Försöka göra ett album med cardstock och bara etiketterna... de vore väl roligt... tänkte jag. Band, spets och blommor i vita toner såg jag också framför mig.

Ni har nog lärt känna mina egenheter vid det här laget, några av dem i alla fall. En av dem är ju att inte kasta någonting. Jag sparar på små bitar band och spets i en särskild låda. Samtidigt sparar jag utstansat, stämplat och annat, som jag inte behövt använda, i en annan  låda. Jag vek mina sidor och valde de etiketterna jag ville använda från mönsterpappret och sedan rotade jag runt i mina lådor.


Jag är faktiskt ägare till en Bind-it-all. Den har blivit några år gammal, men ska jag vara ärlig så är den inte speciellt sliten. Jag använde den till att binda ihop albumet med.

Det är många fickor i den här sortens sidvikning och den blir bra i alla storlekar. Mitt album är inte stort, ca 10,5 x 10,5 cm men det känns mycket större.

Filmtime?


Ha en bra dag!

Material:
Cremefärgat cardstock
La Blanche Timeless, etiketter
Martha Stewart Doily lace punch
Diverse spellbinders
Cheery Lynn Doily die
Band, spets, bling, blommor, utstansat osv.... från mina gömmor.
Bind-it-all

Inga kommentarer: