söndag 7 september 2014

Tailgate Marked - ett kuvertalbum

Jag tyckte det var dags för lite kuvert och kort igen. Jag menar inte till att skicka iväg utan till att använda till ett minialbum. Jag har använt naturfärgade kuvert som är en aning kraftigare än vanliga vita kuvert. Denna gången har jag också använt de tillhörande korten.

Några vackra papper från Ridderholmdesign gjorde det hela till ett riktigt vackert album.


Det finns många olika sätt att klistra ihop och kombinera kuvert och kort, det är som vanligt bara fantasin som sätter gränser.

I pappersserien "Tailgate Marked" finns papper som har toner av blåturkos och chokladbrunt och det är dessa papper jag använt. I serien finns också några papper som är riktigt mörkbruna och med ljusa baksidor - dessa sparade jag till ett annat album.

Här kan ni se hur två av sidorna ser ut



En rolig nyhet, för mig i alla fall, var Tim Holtz "French Flight". Ett kombinerat set med stämplar och dies vilket innebär att man själv kan göra sina cardstock dekorationer, limmar man sedan ihop några stycken så blir det tjockt som chipboard.


Nyfikna på fler sidor i albumet? Som vanligt får ni då bege er in i filmens värld:




Ha en bra dag!

Material:
Chipboard
Naturfärgade kuvert med tillhörande kort
Cardstock Bazzil "Simon"
Mönsterpapper Ridderholmdesign "Tailgate Marked"
Virkade, home-made blommor. 
Egna cardstockdekorationer med Tim Holtz "French Flight".
Martha Stewart lera
Silikonformar (de små finns i den fysiska butiken men kontakta Ilona om du är intresserad)
Spets
Hårband och jeansknapp

1 kommentar:

Annika sa...

Jättefint album. Dessa papper är ju så fina i färgerna.
Hur många mönsterpapper användes?