söndag 2 november 2014

Accordian album - Snabbt och enkelt - projekt nr 1

November, nu är det den årstiden då det blir allt mörkare och mörkare ute. För att klara denna mörka årstiden så kan man ju välja att gå i ide eller så bjuder man hem vänner och umgås. Den här tiden på året innebär också skolavslutningar och kanske present till läraren, kursavslutning, värdinnegåva, bjudningskort, bröllopskort osv, ja listan kan göras lång.

För att underlätta för mig själv så har jag genom åren samlat på mig idéer (mina och andras) på just lite snabba och relativt enkla projekt, projekt som man kan göra flera stycken av utan att bli uttråkad eller ruinerad. Jag har samlat mina testade projekt i en fin väska och när man öppnar den strömmar kreativitet ut.



Tänkte att jag skulle dela med mig av några av dessa små, enkla men roliga mini-mini album. Så det blir äldre idéer i nya papper.

Först ut är ett s.k dragspelsvikt / accordian fold minialbum. I storlek är det 4 x 6 inch vilket betyder att man kan sätta rätt stora foto på de olika sidorna. En annan sak som gör det så trevligt är att man kan använda det för att visa upp sina nära och kära. På mitt arbete är det mycket barn, barnbarn men även katter och hundar som visas upp på diverse sätt på skrivbord och hyllor. Detta är också ett projekt som är lämpligt om man inte är så van scrappare.


Jag har, som vanligt, en liten video där jag visar det lilla albumet och där jag sedan visar hur jag gjorde.


Ha en bra dag!

Material:
1 styck cardstock
3 styck A4 Reprint Basic Collection "Dark Green" eller några andra fina 12x12 mönsterpapper.
Spellbinders Labels 8
Martha Stewart scoringboard
Band, spets, pappersklämma

Inga kommentarer: