lördag 29 november 2014

Box med kort - The Envelope Punch Board

Att få ett handgjort kort i sin brevlåda, det glädjer många. Men det är lika roligt att göra kort och det är många av er som är jätteduktiga på det här med kort.

Jag har i alla fall gjort lite kort med tillhörande box med hjälp av The Envelope Punch Board - EPB som jag tänkte visa er idag.


Jag hade en tanke när jag gjorde de här korten. De skulle vara lätta att göra många av, de skulle inte kosta för mycket i material, de skulle få plats i ett vanligt litet kuvert och de skulle kunna skickas för ett enkelt porto.  Men om man inte sätter de gränserna så kan man ösa på rejält med både den ena och andra.



Det är även roliga kort att göra för att man kan ha roligt med olika kombinationer av mönsterpapper och det går inte åt några stora mängder. Jag har använt mig av Maja Designs fina papper som är snygga hur man än gör.

Om ni vill se hur jag gjort så visar jag er gärna, om ni följer med in till min vrå av YouTube.




Ha en bra dag!

PS: mer projekt med EPB på gång så håll ögonen öppna DS

Material:
The Envelope Punch Board
Cardstock Bazzill Basic Garnet
Mönsterpapper Maja Design




Martha Stewart Snöflingepunch

Inga kommentarer: