söndag 16 november 2014

Titta det snöar - Vinterlandskap

När jag skriver detta inlägget så är det, förhoppningsvis, ett bra tag till innan vi får snö i alla fall här i Skåne. Men något år kom det tidigt i november, så vem vet. Tidningarna har i alla fall gått ut med "Vargavinter", "Snökaos" osv.

Jag gillar inte snö precis, här i Skåne ligger den aldrig still utan hamnar alltid, utan undantag, på vägarna. Sen kan det faktiskt också snöa vågrätt, bara så ni vet.

Men.. album i vinterpapper är roliga att göra. Och ibland blir det faktiskt väldigt vackra vinterdagar och då får man fina foto. Och foto måste man ju sätta in någonstans.

Winterland från Fancy Pants, gamla papper från 2011, i vackra färger. Ja, jag har ju sagt att jag ska använda mina gamla papper.


Så här ser det ut på insidan:


Det blev ett trevligt litet album, 4½ x 6 inch, med en variant av Stack-the-Deck och lite flipsidor är ju aldrig fel.

En liten video?


Ha en bra dag!

Material:
Chipboard
Cardstock
Mönsterpapper från Fancy Pants "Winterland"
Spets
Band
Gesso som distress
Martha Stewart snöflingepunch
Stickles
Vita pärlor

Inga kommentarer: