måndag 15 december 2014

ATC-utmaning med tema "Utforska, våga och vinn" 15 december - 15 januari 2014

Hamnar ni också ofta i gamla hjulspår när ni ska välja papper, färger, dekorationer, LO osv? Sen kan man också hamna där med stilarna som finns, har du svårt att slita dig från att göra vintage? blir det alltid metall och kugghjul á la steampunk? blir det alltid rosa? Vi är vanemänniskor och det syns på många olika sätt i våra liv och också inom vår scrapbooking.

Men... nu tänkte jag att vi ska testa lite nytt med periodens tema "Utforska, våga och vinn". Det är inte roligt att "misslyckas" med t ex stora sidor i ett album eller en 12x12 LO men med ett litet, pyttelitet ATC blir det inte så jobbigt, eller hur? Kan vara svårt att släppa taget men vem vet vad som väntar på runt hörnet.


Jag gör ju mest album och tycker det är det bästa som finns, fortfarande. Jag gillar mixed media också men gör det så sällan, därför tänkte jag göra ATC i mixed media stil med lite akrylfärger som jag har i mitt skåp.

Så här blev mina ATC

Marie Linder
"Jorden"

Marie Linder
"Rymden"


Ni kommer på era egna utmaningar till er själv och så träffas vi här på bloggen igen den 15 januari 2015.

Jag filmade medan jag gjorde mitt/mina ATC så vill ni se mina försök inom mixed media på annat sätt än vad jag har gjort tidigare så är ni välkomna till min vrå av YouTube: mariescrapbooking.



Denna gången kommer vi att dra ett namn bland er som skickar in foto på ATC, sen kommer där en liten uppmuntran på posten. Ingen bedömning av era ATC, alla gör ju sitt bästa utan vi bara drar ett namn.

Så, friskt vågat - hälften vunnit!

**********

Det finns vissa regler när det gäller ATC men eftersom vi inte byter i ordets egentliga mening så är det bara storleken som är ett krav.
  • Måste vara 2,5 inch x 3,5 inch varken mer eller mindre, vilket i cm blir 6,4 cm x 8,9 cm. Formatet gör att korten passar i samlarplastfickor som finns att köpa för fotbolls- /ishockeybilder eller visitkort.
  • ATC-kort brukar delas in i unika (som görs ett och ett, helt individuella), editioner (ett helt set med identiska kort) och serier (som har samma ”tema” men inte är likadana). Alla ATC-kort märks med namn, årtal och epostadress eller annan kontaktinformation. Serier ska numreras.
  • ATC byts, säljs inte.
Sammanfattning:
Tema:  "Utforska, våga och vinn"
Period:15 december 2014 - 15 januari 2015
Vill du vara med och leka så skapa ett eller flera ATC, fotografera det, skicka fotot tillsammans med ditt namn till mig på mailadress:  atcskaparlusten@gmail.com senast 15 januari 2015 så lägger jag upp ert foto i ett inlägg på Skaparlustens blogg någon dag efter tiden gått ut.

Ska bli roligt att se vad ni hittar på.

Ha en bra dag!

PS: Nytt tema presenteras 15 januari 2015 här på bloggen. DS

Nyfikna på tidigare byten, klicka på ATC-byte under Etiketter lite högre upp på höger sida.

Inga kommentarer: