torsdag 29 januari 2015

Art journaling??

Har ni testat det här med art journaling än? Jag har kanske gjort det 3-4 gånger genom åren. Jag tycker det är jobbigt att komma igång. Hur hittar man idéer? Vilka material/färger och annat ska man använda?

Som ni kanske har förstått så gillar jag verkligen att göra album. Klura på mått och vikningar - då trivs jag. Men... ibland kan det vara bra att testa lite nytt. Jag är stolt ägare av en liten mixed media journal från Ranger och har faktiskt gjort en sida i den.... 2013...

Skaparlusten var i Stockholm och höll kurs i Amerikaalbumet och redan innan så kände jag att detta var ett bra tillfälle att få ner på papper. Hade en rätt så klar bild i huvudet hur jag ville att det skulle se ut och sedan satte jag igång.


Jag hade riktigt roligt och jag ska nog försöka göra lite art journaling oftare.

Jag spelade in medan jag skapade min sida så vill ni titta på mina trevande försök.

Tyvärr verkar det vara något fel på uppladdningar av videos till bloggen men klicka HÄR så kommer du till videon.



Ha en bra dag!

Material:
Creative Journal Ranger/Dylusions
Akrylfärg vit och blå
Stämplar från Dylusions
Archival ink eller annan vattenfast ink
Gesso finns många märken att välja på
Plastkort eller spatel, disksvamp
Penslar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar