söndag 11 januari 2015

På tur med 7Gyspies - Quick & Easy projekt

Är ni redo för ännu ett litet Quick & Easy / Snabbt och lätt projekt?

Denna gången tänkte jag visa er en lite mapp/folio med plats för foto eller om man hellre vill stoppa något annat i den.


Som i de andra Quick & Easy projekten behövs inte så mycket material och man behöver inte vara en van scrappare. De fina papperna ni ser är från 7Gypsies och jag kände för ett rött album så därför valde jag röd cardstock, men det kunde blivit lika snyggt i blått.


Om man har dubbelsidiga papper kan man leka och ha roligt med färger och mönster. De som gör papper har gjort det rätt lätt för oss som tycker det är jobbigt att kombinera, ofta passar fram- och baksidan bra ihop - men inte alltid så man får ändå fatta lite beslut själv. 

Så här ser det ut med lite fotomattor och ett litet "foto" - jag gillar verkligen mina vintagebilder, men det kanske ni har förstått vid det här laget. 


För er som gillar att se på film kan ju kika in på YouTube. Som vanligt när det gäller de här Quick & Easy projekten som har jag spelat in medan jag gjorde det så det blir även en liten s.k tutorial  eller beskrivning på svenska.


Ha en bra dag!

Material:
Cardstock Bazzill "Garnet"
Mönsterpapper 7Gypsies
Band
Distress ink pad "Weathered wood" (översättning: vittrat/gammalt trä) eller någon annan lämplig distress finns massor att välja på.
Vintagebilder . Det finns en speciell flik i webbutiken som heter "Vintage bilder" där finns mycket godsaker.

Verktyg som kan underlätta men man kan göra den ändå:
Martha Stewart Scoringboard
Skärmaskin
EK success kantstans

PS: Detta är inte min ursprungliga idé utan kommer från Stampin Up "demonstrater" men jag råkade kasta namnet tillsammans med mina kladdpapper och hittar inte videon igen. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar