söndag 19 april 2015

La Blanche 2015

La Blanche har väldigt snygga och trevliga papper. Finns i lite olika stilar bl a romantiskt, manliga och steampunk. Det albumet jag gjort idag kan man nog kalla maskulint både till färg och motiv. Kan ni förstå varför jag gillar papperna?

Background 1

Background 2
La Blanche har designat sina papper så att på ena sidan är det 12x12 och på andra sidan är det 6x6.

Albumet jag har gjort är inte det största men det ryms mycket foto i bra storlek ändå. Det är av typen flip-album, liknande det jag gjorde 2014. Inga dekorationer behövs för papperna ramar in fotona väldigt fint.

Om ni vill, bläddrar jag gärna åt er... om ni klickar er vidare in på YouTube.



Ha en bra dag!

Marie

Material:
Tunn chipboard/kraftig cardstock
Mönsterpapper La Blanche Background 1 och 2
Manilla tags 12,5 x 6 cm eller 13 x 6,7 cm
Band och pärlsträngsband
Stämplar från La Blanche
Hörnsstans (min egen) men Martha Stewart har en som är fin som man också kan använda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar