söndag 7 juni 2015

"Än slank hon hit... och än slank hon dit"...


Ja, vad kan man säga.... det tar på krafterna att vara kreativ. Ena dagen art journal och färg upp till armbågarna, nästa dag något mer maskulint med kugghjul för att sedan var ljuv och ljus med blommor och blad med ett annat projekt. Men oj så roligt det är att kasta sig från den ena stilen till den andra.


















Jag fick en förfrågan om att göra ett album till en av min mammas väninnor. På önskelistan stod: ljusa papper, spets och blommor, lite fickor och lite saker att "lyfta på" vilket jag tolkade som flipsidor med magneter.

Jag letade bland mina papper och hittade papper från Pion Design "Från mitt hjärta II" som jag tyckte passade bra. Som kontrast till allt ljust valde jag en varm röd färg som tas upp i blomman på utsidan och den embossade cardstocken på albumets rygg.

Jag gillar den fina spetsen mycket och valde att denna gången också ha den på insidan av albumet tillsammans med lite blommor.

















... jag gjorde samma sak på insidan bak men satte en lite större klunga med blommor i nedre hörnet. Ungefär samma blommor pryder det övre hörnet på vänstra sidan, allt för att ögat ska se helheten.


















Undrar ni över hur de andra sidorna ser ut? Kika in i filmens värld så bläddrar jag som vanligt åt er.




Ha en bra dag!

Material:

Chipboard
Cardstock off-white, röd och vit
Mönsterpapper Pion Design Från mitt hjärta
Spets
Pärlsträng
Blommor och bling
Tim Holtz Tag and Bookplates Dies
Martha Stewart Doily lace punch
Magneter
Seambinding finns i creme och äggskalsfärgad
Embossingfolder. Den jag använt mig av är min egen som jag haft länge.
Marta Stewart scoringboard
Fiskars skärmaskin
Envelope Punch Board till tags 
Bokbinderilim eller annat favoritlim

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar