söndag 14 juni 2015

The Archivist - ett Instagram album

1 maj hade Skaparlusten fint besök av Frank Garcia från Prima. I en fin lokal i Lund, lånad dagen till ära, skulle han lära oss att göra ett gatefold album á la Frank. Vi hade hur roligt som helst och när man tittar på gruppfotot så ser vi verkligen nöjda ut.

I våra kit fanns massor med saker - Frank är väldigt generös med innehållet i kiten. Jag tyckte vi använde mycket under själva kursen men när man sen tittar på vad man har kvar så är det hur mycket som helst. Vad har ni gjort med era rester? Jag har gjort ett .... album, ett Instagram album för att vara lite mer specifik.






















Jag har själv inte tagit så många foto i instagram storlek, inte än i alla fall. Instagram betyder att fotona är fyrkantiga, det är en trevlig storlek och fotona ser väldigt bra ut på sidorna i ett album.

Jag hade jätteroligt med utsidan av albumet - massor med blommor och pärlor.


Nu undrar ni säkert hur insidan ser ut? Blir ni förvånade om jag säger att ni ska klicka er vidare in i filmens värld?



Ha en bra dag!

Material

Chipboard, kraftfärgad
Cardstock i svart och kraft
Mönsterpapper The Archivist från Prima A4pad , 6x6 och lösa papper 12x12
Dekorationer i serien The Archivist, journaling card osv
Pärlor
Spets
Chipboard dekorationer
Kedjor
Blommor bla Ledger,
EK success stans
Skärmaskin från Fiskars
Martha Stewart scoringboard



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar