söndag 19 juli 2015

DLP 2015 - Documented Life Project - vecka 28 - Focal point & Time

Det är lika bra att hänga med när kreativiteten har startat, så det blir en sida till i min DLP "art-journal" fast den är jord av stora spelkort.

Vecka 28 hade utmaningen Focal point som, vad jag förstår, betyder centrum eller kanske ännu bättre fokus. Det man skulle tänka på var "Time keeps on ticking".  Ibland går det snabbt att få en bild av man vill göra medan andra gånger dröjer det ett tag. Jag har inte använt Silks så mycket och ville gärna testa dessa. De är bra för att de är transparanta så man ser text, stämplar och annat man har under.




















Det blev ungefär som jag tänkt mig. Jag blev glatt överraskad av Primas bårdstämpel, jag trodde inte den skulle "hjälpa" upp sidan så mycket som den gjorde.

När jag ändå hade kameran laddad, stativet på plats och lampan tänd så spelade jag in när jag gjorde denna sidan också. Som vanligt får ni större bild om ni klickar på videon som då tar er in till min kanal på YouTube.



Ha en bra dag!

Material:

Collage Pauge Matte
Gesso
Silks: Persimmon, Teal Zircon, Ocean Wave, Moss Green, Spiced pumpkin, Yellow Rose, Snap Dragon och Wine & Roses
Penslar och skumgummiroller
Prima bård stämplar
Stazon

Documented Life Project hittar du om du klickar HÄR 

Inga kommentarer: