söndag 5 juli 2015

Simple Stories - "Say Cheese"

Idag vill jag visa er ett album. Det kräver lite mer material men är ett relativt enkelt och snabbt projekt,  som man kan bygga vidare på om man vill göra det lite mer komplicerat. Man kan lägga till flärpar och annat skoj, man kan binda ihop sidorna på annat vis, man kan göra det större.... ja sätten är många.

Papperna jag använt mig av är från Simple Stories, inte precis den sortens papper jag brukar använda men jag gillar verkligen känslan av lite retro. Blått, vitt, gult, rött och kraft (natur) är väldigt behagliga.


















Mycket händer på papperna så man behöver inte dekorera så mycket om man inte vill. Fokus ska vara våra fina foto.






















Jag visar albumet idag, så titta gärna in på YouTube - pga besvär vid inspelningen (= Sigge "The Cat") tar det extra lång tid att redigera videon där jag visar er hur man gör - så ni får lugna er till nästa söndag med "video-turorialen".



Ha en bra dag!

Material:

Cardstock: Kraft och svart
Chipboard
Mönsterpapper Simple Stories (men naturligtvis väljer ni era egna favoritpapper)
Say Chees Vertical journaling card
Say Chees Title stripe
Rött - prickar
Gult - prickar
Hårband
Distress ink från t ex Tim Holtz om man vill färga kanterna på papperna.
Band och andra dekorationer.

Verktyg som kan vara bra att ha
Skärmaskin
Martha Stewart Scoringboard
Crop-a-dile från We are Memorykeepers eller annat öljettverktyg
Corner Chomper från We are Memorykeepers eller annan hörnrundare om man vill ha runda hörn. Corner Chomper kan man använda även på chipboard.

Lim
Linjal från Tim Holtz

Inga kommentarer: