söndag 6 september 2015

Easel card / Stafflikort

Ett kort?!! Ja, det stämmer - inte ofta jag gör kort men ibland så händer det. Jag blev tillfrågad om jag kunde göra ett kort till en sommarfest och då sa jag naturligtvis - ja.

När jag gör kort för något speciellt tillfälle så tycker jag det är trevligt att på något sätt få med ett foto av den/de som ska få kortet, det var min första idé. En sommarfest betyder blommor, blad och annat trevligt, så det ville jag också ha med. Jag tycker också att stafflikort eller easel card är väldigt trevliga, speciellt om man använder foto.




Fina papper från Reprint "Spring Time" tillsammans med grönt cardstock.

Som vanligt har jag en liten video som visar kortet men också hur man gör ett easel card /stafflikort för er som aldrig testat denna kortvikning tidigare. Ni får större bild på videon om ni klickar er vidare in på min kanal på YouTube.



Ha en skön dag!

Material:

Grön cardstock
Mönsterpapper Reprint "Spring Time", ett lite äldre papper som kan vara svårt att få tag på, tyvärr.
Spellbinders Dies Classic Oval Large
Blomstans. Egna äldre stansar men Nellie Snellen har en trevlig blomstans
Bladstans Nellie Snellen
Pärlband, grönt. Pärlbandet finns i flera olika färger
Martha Stewart scoringboard
Skärmaskin ex Fiskars. Finns många olika modeller.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar