söndag 20 september 2015

#LoveFallArt - Back to School med Simple Stories

Hösten kan börja tidigt, speciellt när man börjar skolan efter ett lång, skönt sommarlov. Jag tyckte alltid det var roligt att börja igen, nya böcker, nya pennor, gamla kompisar.

När jag funderade på vad jag skulle göra som mitt fjärde och sista projekt i #LoveFallArt så tänkte jag på skolan och kom då även att tänka på fina papper från Simple Stories.

















Jag har haft mycket att stå i den sista veckan, fyra nya projekt skulle både skapas, filmas, redigeras och läggas upp på YouTube för visning 17 - 20 oktober.  Därför ritade och räknade jag en hel del på albumet för det skulle vara snabbt och enkelt att göra, inte för mycket material, gärna ny bindning och naturligtvis plats för bra storlek på foto och många dessutom.

Hur blev det då?

























Vill ni se mer av albumet? Då får ni klicka er in på YouTube och besök min kanal, mariescrapbooking, så vänder jag blad åt er:



Ha en bra dag!

Material:

1 st chipboard kraftfärgat
4 st röda cardstock - Barkley från Bazzill
1 st blått cardstock - Admiral Destination från Bazzil
4 st mönsterpapper Simple Stories - Smarty Pants: 2 st School Spirit, 1 st Horizontal Journaling Card Elements, 1 st Border & 2x12 Title Strip Elements 
Tim Holtz - On the edge die - Antique - Postal
Band: Röd snodd, zig-zag röd, organza blå med prickar
4 st brads: Vintage mechanicals från Prima
We are Memorykeepers Crop-a-dile: finns olika varianter Turkos , Rosa i en väska med öljetterStor Crop-a-dile Big Bite
2 st silverfärgade öljetter
3/8 cirkelpunch från EK
Tim Holtz linjal - ett mycket bättre verktyg än vad man tror.
Big Shot finns nu i två storlekar: Vanlig Big Shot  och Big Shot Plus A4
We are Memorykeepers Corner Chomper : Runda hörn 1/4 och ½ samt Corner Chomper Stub och Deko Skärmaskin av något slag
Martha Stewart Scoringboard

Inga kommentarer: