söndag 11 oktober 2015

Attic Treasure - för visst kan skräp bli till skatter?


Idag tänkte jag visa en repris, nästan i alla fall. För någon vecka sedan visade jag ett album "Glamour Grunge" med papper från Melissa Frances. Idag är det samma album fast med betydligt ljusare papper - här ser man verkligen vilken skillnad papperna kan göra för helhetsintrycket. 

Papperna heter "Attic Treasure" och är också papper från Melissa Frances, tyvärr är de lite äldre och kanske kan vara svåra att få tag i. Men... vad lär man sig av detta? jo.. att man ska aldrig ge upp, det gör inget att man samlar på sig en massa papper för en vacker dag så använder man dem.. eller...


















Detta albumet är mer i vintage stil med ljusa toner brunt, beige och vitt. Jag hade papperna i en pad 6x6 och fick därför sätta ett annat, ljusare papper under mönsterpappret på albumets utsida för jag tyckte kanten runt om blev för bred annars. Men allting går att lösa med lite fantasi.

Det är ju fortfarande samma uppbyggnad som "Glamour Grunge" och här ser ni prov på några av sidorna.




Eftersom jag själv tycker det är roligt att se samma album i olika papper så är det säkert någon annan som gillar det också. Så därför finns det en video för er som är nyfikna - klicka er vidare in till min kanal på YouTube.


Vi planerar att ha kurs på albumet - kika in i Skaparlustens webbutik under fliken Kurser så får ni mer information.

Här kan ni se videon med det första albumet, "Glamour Grunge"




Ha en bra dag!

Chipboard
Cardstock
Mönsterpapper
Spets
Pärlband
Band
Dekorationer
Artemio Tab-punch stor och liten
Tim Holtz Tag & Bookplates
Martha Stewart kantstans Four Petal Flower
We are Memorykeepers corner chomper - scalloped
We are Memorykeepers crop-a-dile
Öljetter
Martha Stewart bigplatta 
Skärmaskin
Lim






Inga kommentarer: