söndag 25 oktober 2015

#ThinkPinkArt - "Soulmates" - TP-tutorial

TP? Vad är det? Ett spel? Personlig tränare, om man inte kommer ihåg att det heter PT?? TP betyder Toilet Paper roll, alltså toalettrulle - så enkelt var det. Och lika enkelt är det egentligen att göra album med dessa små rackare. Stående, liggande, ja sätten är många. Jag har genom året gjort ett par stycken.  När jag "städade" både bland min utkast här på bloggen och på min YouTube kanal så hittade jag .... en video med beskrivning/tutorial som aldrig blivit publicerad. 

Eventet #ThinkPinkArt på YouTube 15-18 oktober inföll ungefär samtidigt som jag hittade den förlorade videon så jag passade på att göra ett nytt, fint och rosa album som jag döpte till "Soulmates" efter de fina papperna jag använde från 7Dots. Samtidigt redigerade jag lite i den gamla videon. 

Så nu äntligen:

 Detta: 



 Ska förvandlas till detta:




Du behöver 6 stycken tomma toalettrullar, från samma märke för det kan skilja rätt mycket både i höjd och bredd mellan olika märken. Man kan också göra sina sidor/tub av cardstock om man vill. Du behöver också chipboard, mönsterpapper och cardstock.

Om du vill göra ett liknande album som jag gjort så kika in på YouTube så hjälper jag dig på vägen. 





Ha en bra dag!

Material:

Chipboard
Cardstock
Sex toalettrullar, platta och friserade eller cardstock till att göra tuber själv

Mönsterpapper, går mycket bra att använda rester.
Martha Stewart scoringboard
Skärmaskin
Sizzix tag Dies
Crop-a-dile
Cirkelpunch 1½
Någon form av chipboard "dekoration" färdig eller home-made till stängningen








Inga kommentarer: