söndag 1 november 2015

Authentique - Fresh - Flipalbum som blev fickalbum

Jag hade planer på att göra ett flipalbum, ungefär som mitt Itrim album, åt en väninna till min mamma som ville ha ett till sin väninna.. ja ni vet hur det kan bli ibland.
När jag fick fotona märkte jag att det var ungefär lika många liggade som stående foto och de gick liksom inte riktigt att skära till så att de passade i ett flipalbum. Vad gör man då?  Nollställer och börjar om med tankar och idéer. 


Jag gillar chipboard - stabilt och bra. Fickor är alltid trevligt och uppskattas väldigt mycket även av icke-scrappare. Så det blev alltså ett album i svart chipboard med runda hörn och sidor med fickor, ett vattenfall och en flipsida.

















För någon vecka hade jag en beskrivning/tutorial på albumet Back-to-School. Dagens album är ett liknande album fast sidorna är mer fyrkantiga men uppbyggnaden är ungefär densamma, om ni vill testa att göra ett album i papper från Authentique.

Det finns lite mer att se på insidan så om ni vill att jag bläddrar till er får ni klicka er vidare in till YouTube och min kanal:


Ha en bra dag!

/Marie
 
Här hittar ni videon där jag visar albumet Back to School:




Här hittar ni videon där jag visar hur man gör albumet Back to School:




Material:

Svart chipboard
Svart cardstock eller om man vill köpa 25 pack cardstock
Mönsterpapper Fresh från Authentique
Spets, band och dekorationer
Tim Holts etikett / bookplates dies
Martha Stewart Doliy Lace punch
Martha Stewart Scoringboard
We are Memorykeepers Corner-chomper - Hörntång 
We are Memorykeepers Corner-Chomper Scallop and Cloud 
We are Memorykeepers Crop-a-dile , verktyg för öljetter etc
Cherry Lynn Doily Die (inte exakt denna men mycket lik)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar