torsdag 21 januari 2016

En art journal sida "Välkommen 2016" för #ColorofTheYearArt

Nu är det tid för ett nytt #-event på YouTube.  Vad betyder detta, är det kanske någon som undrar.

Creative Arts Collaborations är namnet på en stor grupp på Facebook för kreativa människor av alla slag som alla har en egen YouTube kanal. En gång i månaden är det ett #-event och denna gången heter det  #ColorofTheYearArt och sträcker sig över perioden 20 - 23 januari 2016.

Mitt första bidrag är en video där jag visar hur jag gjort en art journal sida och då försökt hålla mig till de färgerna som ingår i #-eventet.


















Jag passade på att testa en helt ny art journal, en Canson Mix Media 9x12 inch med tjocka, bra papper. Jag använde också min vackra, fina stämpel från Carabella Studio XXL till bakgrunden.


















Om ni är nyfikna på hur jag fick ihop min första sida i min alldeles färska, nya art journal får ni kika in på YouTube för det är det som #-festen pågår:



Ha en bra dag!

Material:
Canson Mix Media journal 9x12 inch
Stenciler: Imagination Craft "Hexagons" och Prima/Finnabair "Bubbles"
Diverse färger
Rangers Texture Paste
Golden Molding Paste
Tim Holtz vattensprayflaska / Distress sprayer
Carabella Studio XXL stämpel
Stämplar och dies
Sharpie vit
Collage Pauge Matt, stor flaska, liten flaska
Craft Nib från Ranger
Värmefön Tim Holtz/Ranger
Spatlar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar