söndag 21 februari 2016

Flipalbum - #LoveSpringArt - TUTORIAL

Välkomna tillbaka!

Idag är det dags för er att vara aktiva för idag tänkte jag visa er hur ni själv kan göra ett flipalbum.

Material som ni behöver är:
1 styck cardstock
2 styck mönsterpapper
Något att stänga albumet med (magneter eller band)
2 styck cirklar cirka ½"
2 styck små brads
Snöre





















Det underlättar om man har:
Skärmaskin - det går bra att använda sax fast det kan vara svårt att klippa rakt och snyggt.
Scoringboard - Du kan biga med hjälp av din skärmaskin eller med hjälp av en linjal. Vid större och mer omfattande projekt rekommenderar jag Martha Stewart Scoringboard.
Lim - boklimmet är absolut mitt favoritlim

Höll på att glömma: dekorationer efter tycke och smak.




Välkomna in till min egen lilla vrå av YouTube "mariescrapbooking" för det är där som det händer.... tutorial i flip-album




Missade ni videon där jag visar albumet? Lugn ni hittar det här:

 
Ha en bra dag!

Material:
Cardstock: 1 styck 12x12. Jag använde mig av Auckland från Bazzill.
Mönsterpapper: 2 styck 12x 12. Jag använde Reprint "Beautiful Summer" och Sweden Romance 
collection". Går bra att använda 6x6 också som Sweden Romance finns i.
Magneter: 2 styck. Om man väljer att stänga med detta, band går också bra.
2 små cirklar ½", 2 brads och lite snöre.
Dekorationer.
Martha Stewart Scoringboard
Boklim

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar