söndag 27 mars 2016

Mission Inspiration Mars 2016

Jag har tidigare nämnt Facebookgruppen "Mission Inspiration" där man varje månad får en utmaning att skapa en art journal sida med hjälp av 10 punkter/steg. Ett roligt sätt att skapa på, ungefär på samma sätt som vi använder när vi träffas i Skaparlustens butik för våra art journal träffar.

När utmaningen släpps går jag gärna och tänker på hur jag vill att min sida ska se ut. Det är absolut inte säkert att den blir så men jag har oftast en idé.

Denna gången var det en idé, som faktiskt blev som jag tänkt mig.

















En liten film är väl inte helt fel, eller? Kika in på YouTube så visar jag er hur jag gjorde sidan.



Ha en bra dag!

Material
Mixed Media journal från Canson
Vit Gesso, finns många märken att välja mellan
Svart Gesso
Stencil från TCW, finns massor av fina stenciler
Guld metallfärg Vivace
Collage Pauge lim
Splash-pensel
Tim Holtz vattensprayflaska



Inga kommentarer: