söndag 24 april 2016

Summer of 69 - Art Journal

Ni som brukar vara med på Skaparlustens Art Journal träffar/workshops i butiken vet att jag har lite problem med Dylusions färger. För en som tycker om vitt, beige och brunt med inslag av svagt turkos och grönt så är Dylusions färger skrämmande. Men... jag är också envis och vill därför testa lite då och då för att se om min inställning till färgerna har ändrats. Jag gillar själva färgen, de torkar snabbt, lätta att få ner på sidan, man kan få dem att "gå över i varandra" / blending utan några större bekymmer.

Jag plockade fram lite saker som jag planerade att använda, men man vet ju aldrig vad man hittar på när man väl sätter igång.














Vad blev det då? Lite flower power, lite Woodstock och så naturligtvis Bryan Adams "Summer of 69"




















Vägen till en färdig sida kan vara som visan om Mormors lilla kråka "än slank han hit och än slank han dit". Men till slut blev den färdig och mina ansträngningar går att beskåda på min kanal på YouTube.



Ha en bra dag!

Material:

Art Journal/Mixed Media journal från Canson (Vikt 138lb/224gr. 30 syrafria sidor)
Dylusions färger
Mask/stencil från FolkArt: Floral Burst
Svart penna
Vit penna
Solfjäderpensel, finns olika varianter Royal Soft (liknar den jag använder) och Splatter Brush från Tim Holtz
Tim Holtz sprayflaska
Distress ink: Hickory Smoke  och Black Soot
Stämpel Alfabet / siffror från YouDo
Martha Stewart Fine tip Glue pen
Wink of Stella, svart





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar