söndag 22 maj 2016

Where flowers bloom - so does hope #LoveSummerArt

Har ni också vissa saker, material, färger etc som ni tycker är mer svåra  att arbeta med än andra? Det har jag. När det gäller t ex papper tycker jag det är jobbigt när färgerna är för glada eller "skrikiga" och detsamma gäller för färger. Så ni kanske förstår mitt förhållande till Dylusions färger.

De här färgerna använder jag:




För att skapa detta:


















Eftersom jag är envis och inte ger upp i första taget så betyder det att ni får genomlida ännu en video där jag skapar en sida i min art journal genom att använda Dylusions färger.



Ha en bra dag!

Material:
Canson Mixed Media journal
Dylusions färger
Gesso finns många märken att välja mellan.
Stencil
Stencil från Prima "Fluttering Flowers"
Bakgrundsstämplar, bubblor och en textstämpel
Svart penna
Vit penna



Inga kommentarer: