söndag 5 juni 2016

Sjung om studentens lyckliga vår.....

... låtom oss fröjdas i ungdomens vår... Det är en härlig tid som ligger framför oss, skolavslutningar och sedan sommar.

Hur har ni det med studentkorten? Ute i sista minuten? Jag har lyckats knåpa ihop tre stycken maskulina studentkort - och det med hjälp av pappersrester från kursen med Frank Garcia, den kursen där vi gjorde LO.

Jag är egentligen ingen kortmakare men det händer att jag få gjort några då och då. Jag har min egen stil på korten och börjar känna mig rätt bekväm med den.

Nå, vad kan man då göra med lite pappersrester och lite dekorationer?


















Vill ni se hur jag gjorde två av dem? Titta in i filmens värld så visar jag er hur jag gör mina kort.


Ha en bra dag!

/Marie

Material:
Kort + kuvert, svarta från Kaiserkraft
Pappersrester
Cheery Lynn dies med kugghjul
Mandy dies - Student
Metalldekorationer
Liquid Pearls från Ranger
Prima trim
Metallic Gilding Polish

Inga kommentarer: