söndag 10 juli 2016

Art Journal - vad har man det till?

Art journal - vad har man det till? - den frågan har jag fått ett par gånger. En gång från en journalist som besökte Skaparlusten under en av våra Art Journalträffar. Jag svarade honom, som jag svarar alla andra, måste man ha det till någonting? Svaret är - nej. Det är den kreativa, skapande processen som är så rolig och nyttig för oss.

Men om man nu verkligen vill ha det till någonting så tänkte jag visa er ett sätt som är väldigt trevligt. En kombinerat art journal/mixed media LO / Smash book / fotoalbum.

Jag har haft ett album, inköpt på Ikea, ett par år. 2013 började jag använda det under en semesterresa. Jag hade lite gelatos, pennor, lim och Gesso med mig och skapade en art journal/foto sida varje kväll, över vad vi hade hittat på under dagen.  Nu, tänkte jag faktiskt fortsätta med detta och har gjort några nya sidor. Kan ju avslöja att mycket händer på tre år, när det gäller den kreativa utvecklingen. 
 










































Välkomna in på YouTube så visar och berättar jag:



Ha en bra dag!
/ Marie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar