söndag 24 juli 2016

Mission Inspiration - July månad - "Ring, Ring"

Ännu en månad och ännu ett uppdrag i Mission Inspiration, en art journal Facebook grupp. Varje månad får man ett nytt "uppdrag" men 10 steg att följa. Hur roligt som helst.

Denna gången skulle man tänka på en sångtext. Jag gillar den tanken - för ofta har man minnen och bilder till musik. 

Om jag säger Tim Holtz lilla telefon die och ett hjärta.... vilken sång tror ni jag tänker på?

































Jag kan ju berätta att redan vid steg 1 blev det lite fel - för mycket färg som torkade för snabbt. Fortsatte i samma stil - läste fel steg så istället för steg 2 tog jag steg 3 osv.

Ni kan själv se, för jag spelade in det hela:


Ha en bra dag!

Material:
Canson Art Journal 
Diverse akrylfärger i blått och grönt
Tim Holtz telefon die (kan vara svår att få tag på)
Stenciler: en med liten text och "Be in love" 
Gesso 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar