söndag 21 augusti 2016

#LoveAutumnArt - i augusti!!??

Augusti månads #-event på YouTube har ett lite konstigt tema, i alla fall för mig som har pågående sommarsemester - temat är #LoveAutumnArt. Men man kan ju få vara lite lurig emellanåt och jag kom att tänka på fina papper från La Blanche som heter "Herbst" alltså "Höst" - papperna går i helt andra färger än vad man tänker sig.



















Jag var mest intresserad av baksidorna där det finns 6x6 sidor och fina stående bilder.

Kommer ni ihåg flip albumet jag gjorde till förra #-eventet "Raining Cats & Dogs"? Min plan var att bara ändra lite på den beskrivningen jag visade er, men sen blev det två extra flärpar också. Men basen, måtten är samma på mitt nya "Höst" album. Denna gången gick det åt två cardstock och tre mönsterpapper. Projektet tycker jag platsar bra bland de andra Quick and Easy / Kvickt och lätt projekten.



















Jag visar er gärna insidan med de två nya flärparna. Välkomna in i filmens värld:


Jag länkar med videon till "Raining Cats & Dogs" alltså den med beskrivningen på albumet.




Ha en bra dag!

Material:

2 styck cardstock
3 styck mönsterpapper: Herbst 1 (baksidan), Herbst 2 (baksidan) och Herbst 3 (baksidan) (fantasifulla namn, eller hur)
EK Sucess punch Arches
Pärlsträng
Magneter 6 styck
Dies Kaiser Kraft Edge
We are Memorykeepers Corner Chomper 1/4 och ½ (jag använde 1/4)
Artemio små tab-punch
Vit Sharpie
Martha Stewart Scoring board
Skaparlustens bokbindarlim

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar