söndag 4 september 2016

Fresh - ett sommaralbum från Authentique

Svensk sommar kan vara en aning oberäknelig - men det blir en massa foto tagna i vilket fall som helst. Och foto betyder att man måste ha någonstans att sätta dem  - i alla fall om man är en albummakare.

Authentique har väldigt fina, kraftiga papper och en kollektion som jag tycker är väldigt vacker är Fresh - lite äldre papper men så användbara. Jag städade och sorterade lite bland med scrapsaker/ papper och hittade en hög med 6x6 papper - mest grå med lite olika mönster, väldigt neutrala papper. Där fanns också ett par av de vackra blå papperna som jag älskar.

Det blev ett trevlig album i ljusblått, grått och vitt.














Ni kan se mer av albumet om ni klickar er vidare in till min kanal på YouTube, mariescrapbooking, där bläddrar jag åt er.



Jag har använt mig av en beskrivning/tutorial som ni också kan hitta på min kanal, den gången hade jag använt papper från 7Gypsies.



Ha en bra dag!


Material:
Cardstock - Papir - vit
Chipboard
Mönsterpapper från Authentique - Fresh
Embossing folder från Creative Expressions
Martha Stewart kantstans Four Petal Eyelet
We are Memorykeepers Croner Chomper 1/4 / 1/2 - runda hörn
We are Memorykeepers  Envelope Punch Board
Crop-a-dile + öljetter
Diverse dekorationer
Snäckor


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar