söndag 18 december 2016

Instagram - mini album

Instagram - en social företeelse på nätet men också ett namn på storlek på foto, 4x4 inch, alltså fyrkantiga foto.

Om man är albummakare (och det är man ju), så samlar man gärna på sig diverse rester av chipboard.
Tillsammans med snygga papper och vackra dekorationer kan man göra ett fint album.

.... ni gissar rätt - det är precis det jag har gjort.



















Jag gjorde det i den stilen jag gillar allra bäst - Vintage. Eftersom det inte är så lämpligt med dekorationer inuti detta albumet så la jag all fokus på framsidan och sedan får fotona tala för sig själv på insidan.

Välkomna in till mariescrapbooking på YouTube, där jag visar även insidan.


Ha en riktigt skön, avkopplande dag!

/ Marie


Material:
Chipboard, kraftfärgad
Svart cardstock
Mönsterpapper: Ursus Vintage
Blommor - diverse
Spetsblomma från Prima
Metalldekorationer
Tag i trä/laser cut
Halvpärlor, svarta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar