söndag 25 december 2016

Mission completed! - December 2016

Sista "mission" för gruppen på Facebook "Mission Inspiration".  Jag har tidigare berättat denna gruppen där man en gång i månaden får en art journal utmaning - 10 steg att följa för att skapa sin sida.

Efter en del missöden blev min sida klar - ännu ett vinterlandskap. I brist på snö i Skåne får man skapa sin egen vinter, eller hur?














De fina orden är från Tim Holtz Thinlits "Friends" och har en trevlig storlek och en snygg stil.

Hur skapade jag min sida? Välkomna in på YouTube så visar jag er:


Blev ni sugna på lite mer art journal utmaningar? Välkomna att gå med i vår egen kreativa grupp på Facebook - Skaparlustens kreativa vänner - där vi har art journal utmaning varje månad, och lite andra däremellan. 

Jag hoppas verkligen att ni alla får "Wonderful moments together" med era nära och kära och så ses vi igen 2017!

Marie

Material:

Art Journal Canson XL spiral
Decoupage lim från Aleene
Akrylfärg av något slag
Stencil Prima  #2 Doily
Grit-paste från Ranger/Tim Holtz (som en vanlig modeling paste/texture paste fast lite grynig)
Snöflingepunch
Glitter
Lim - Art Glitter Glue med separat fin spets
Thinlits Friendship från Tim Holtz (som tyvärr verkar slutsåld för tillfället)
Embossing Dabber "Emboss It Dabber"
Embossingpulver Silver från WOW (tyvärr slutsåld för tillfället) men återkommer snart.
Finnabairs silikonpensel
Craft mat från Ken Oliver - grå matta att skydda din arbetsyta med










Inga kommentarer: