söndag 19 mars 2017

"Spring is in the air" - Mission Inspiration Mars & #LoveSpringArt2017

Nu börjar vi väl alla längta efter våren? I Skåne har vi haft en liten försmak av varma solstrålar och relativt ljumma vindar. 

Mission Inspiration för mars innehöll några ord för inspiration och då bl a "Spring", som jag fastnade för. Jag har tidigare berättat om Mission Inspiration, en Facebook grupp där man får ny art journal utmaning varje månad, ett trevligt sätt att testa gränser och prova nya infallsvinklar.














På ett annat socialt media., YouTube händer det också kreativa saker. Återkommande #-event i olika tema med kreativa människor över hela världen som visar sina video. Pågående #-event heter #LoveSpringArt2017 och om man skriver in det i sökrutan på YouTube så dyker där upp trevliga videos från olika skapare.

En av de video som, förhoppningsvis, dyker upp är en där jag visar hur jag tog mig an utmaningen för Mission Inspiration mars månad. Välkomna in till min kanal på YouTube så visar jag er gärna:


Ha en riktigt härlig dag där ni förhoppningsvis kan njuta av en försmak av våren!

/ Marie

Material:
Finnabair Alchemy acrylic paint: Pure Sunshine och Olive Green
Modeling paste av något slag
Tim Holtz layering stencil "Flourish"
Tim Holtz word stickers. Finns tre stycken att välja på, vissa är slutsålda för tillfället men kommer in på nytt: Seasonal Chitchat word, Small Talk och Big Chat
Tim Holtz die Ornate Frame, även denna kan vara slutsåld men kommer åter in till butiken.
Vit akrylfärg, går bra med vilken som men jag använde STUDIO "Blank canvas" från Claudine Hellmuth/Ranger
Bakgrundsstämplar, jag använde några från Finnabair/Prima
Embossingpulver: Palm Green från Reprint och Metallic Copper från WOW

Inga kommentarer: