söndag 8 oktober 2017

"Home is where the heart is" - Art journal oktober 2017

"Home is where the heart is", "Mitt hem är min borg", "Borta bra men hemma bäst" - ordspråken är många när tänker efter.  Har det skapats lika många art journalsidor i samma tema? - Det tror jag nog för det är både roligt och tacksamt.















Jag valde att stämpla mina hus på olika mönsterpapper och sedan klippa ut delarna. Man kan också rita på sin sida och måla husen direkt på sidan, man kan rita på mönsterpapper och klippa ut - ja sätten är många. Man kan t o m använda en Dies från Reprint.

Välkomna in till YouTube så visar jag er hur jag skapade min sida "Home is where the heart is"



Ha en bra dag!
/ Marie

Material:
Canson Mixed Media journal 7x10
Finnabair Heavy White Gesso
Akrylfärger - jag använde blå och gröna toner
Svart vattenfast stämpeldyna ex StazOn
Bakgrundsstämplar (text, cirklar, siffror, stjärnor osv)
Stencil ex Mini Rosetta från TCW
Spray
Solfjäderpensel
Stämpel med hus - Homes från Joy Crafts
Dies från Reprint med hus





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar