söndag 4 februari 2018

"Love" - art journal februari 2018

I februari månads färgtemat ingick bla rött, som är en färg som jag tycker om på kläder, men som jag har svårt att hantera när det gäller art journal. Röda färger eller spray blir ofta så intensiva och är svåra att "trolla" bort om det skulle behövas.

















Jag var väldigt försiktig med det röda och gick mer på guld och svart/grått.  Ett fint foto från ett vintageark med bilder fick symbolisera "Love".

Välkomna in till YouTube så visar jag er hur jag skapade min sida:



Ha en bra dag!

/ Marie

Material: 
Journal Mixed Media Canson (river bort ett papper som jag sedan limmar ner i ett album)
Collage Pauge - lim liten flaska (finns i större också)
Gesso vit eller clear

StazOn svart stämpeldyna
Bakgrundsstämplar från ex Finnabair 

eller från Kaiser Kraft Modeling Paste eller Light modeling pasteStencil av något slag ex 13 Arts
Spray, men även lite färg + vatten
Bling/paljetter
Vintage bilder från Inkido

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar