söndag 1 april 2018

Kortutmaning - April 2018

Gillar ni utmaningar? Ibland gör jag det, framför allt när jag känner att mina idéer har tagit slut och behöver en liten push så att min kreativitet vaknar till liv igen.

Jag följde en blogg som hette MojoMonday när jag började med scrapbooking, de hade nämligen många trevliga skisser för både kort och LO. Tyvärr upphörde bloggen med nya inlägg i juni 2017.

Jag har tidigare pratat om Skaparlustens grupp på Facebook - Skaparlustens kreativa vänner - en grupp där ni är välkomna att ladda upp foto på era alster, ställa frågor osv. För någon vecka sedan hade vi en "omröstning" där vi frågade vad ni egentligen skapar. I topp kom "kort", vilket inte var förvånande.

Om man kombinerar ihop skiss + kort + utmaning, så kan man ha hur roligt som helst.

Använd skissen till att skapa ett eller flera kort i valfri storlek, stil och material - det kan alltså vara både ett "vanligt" kort, ett mixed media eller art journal kort osv. Det enda som är ett måste, är att det ska synas att man använt skissen. Ni får också snurra och vrida på skissen hur ni vill.


Om man göra det lite extra utmanande kan man alltid använda sig av april månads färgtema - men är alltså inte något krav!


Skapa och ladda upp ett foto på ert/era kort i Skaparlustens kreativa vänner - utmaningen gäller hela april månad ut.

Ha en härligt, kreativ månad!

/ Marie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar