söndag 13 maj 2018

"Dare to spread your wings" - Art journal maj 2018

Man glömmer lätt bort distresserna när man gör art journal. Men - planerar man bara sin sida och tänker på att inget blött ska komma åt distresserna, om man inte vill det, så är de väldigt trevliga att jobba med. Nu finns det ju Oxide Distresser också men till dagens art journal sida har jag använt de "gamla" distresserna.






















Jag blev nöjd med min sida, men jag vet inte riktigt om jag följde färgtemat, jag försökte men distresserna levde sitt eget liv så sidan blev mer grön än blå.

Välkomna in till YouTube så visar jag er hur jag gjorde min sida:


Önskar er alla en trevlig och kreativ dag!

/Marie

Material:
XL Canson Multi Media journal (jag river ut ett papper och jobbar på det)
Tim Holtz Distresser Ink pad stora och Distress ink pad små
Tim Holtz Oxide Distress om man hellre vill använda dem
Tim Holtz stencil Flourish och stencil set nr 24
Fjärilsstämplar: Bo Bunny och Kaiser Kraft Butterflies
StazOn svart
Uni-ball Signo penna svart och vit.
Stämpel från Finnabair "Dare to spread your wings"- har varit slutsåld men är på väg in.
Vit akrylfärg till splash
Solfjäderpensel

Inga kommentarer: