söndag 17 juni 2018

Romance in Sweden, mini album - en försenad tutorial

Bättre sent än aldrig - det är ett jättebra ordspråk, speciellt när man hittar gamla video som aldrig blivit publicerade.

Förra sommaren visade jag ett album som jag kallade Romance in Sweden, efter papperna som jag använde från Reprint.














Nu när jag ännu en gång sorterar mina mappar och video så ser jag att jag missat lägga upp videon med tutorial/beskrivning på hur ni själv kan göra ett album. Det är inget avancerat album men innehåller både fickor, flärpar och ett litet s.k vattenfall. Jag gillar storleken, 6½ x 6½ inch utanpå och sidorna är lite mindre än 6x6.

Välkomna in till YouTube för en video:


För er som är nyfikna på hur albumet ser ut färdigt, så kan ni titta på denna videon från 2017.


Ha en trevlig dag!

/Marie

Material:

Mönsterpapper Reprint "Romance in Sweden" 6x6 pad eller annat papper du gillar.
Cardstock ex Bazzill eller Paper Accent/Reprint
Chipboard
Martha Stewart scoringboard eller liknande
Skärmaskin, finns lite olika att välja på
Dekorationer
Lim m.m

1 kommentar:

Anonym sa...

Wow, that's what I was looking for, what a material!
existing here at this webpage, thanks admin of this
website.