söndag 1 juli 2018

Art journal - skiss, färgtema och utmaningssteg - Juli 2018

Ett av mina kreativa mål för 2018 var att jobba med ljusa färger. Juli månads färgtema/mood board är verkligen ljus och en färgkombination som jag inte är så van vid, och så innehåller den rosa....
















När jag försöker göra skisser till våra art journalträffar använder jag ofta Word och fliken "figurer". Denna månaden blir det en skiss med alla möjliga geometriska figurer.























Som vanligt finns det en kort video på YouTube med stegen, skissen och färgtemat. Min färdiga sida visar jag i en separat video. Välkomna in till min vrå av YouTube för lite inspiration:






Om ni skapar art journalsidor, ta gärna ett foto på er sida och ladda upp det i gruppen Skaparlustens kreativa vänner på Facebook. Skiss och utmaningssteg för våra sidor hittar ni också i ett "album" i gruppen.

Önskar er alla en kreativ månad!

/ Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar