söndag 15 juli 2018

ATC-utmaning "Fjärilar" 15 juli - 15 augusti 2018

Fjärilar - det är något vi använder som dekorationer eller motiv oavsett vad vi sysslar med. Man ser fjärilar på art journalsidor, på mixed media, på canvas, på kort och i album och nu också på ATC.



Till mitt ATC använde jag Tim Holtz distresser i olika färger till min bakgrund. Lite stänk av vatten är alltid en trevlig detalj ihop med distresser. Sedan tog jag en stencil och ännu mer Faded Jeans distress lite här och var på bakgrund. Stämplade 3 fjärilar. Sedan njöt jag av att skugga och highlighta fjärilarna och ramen.  "Don't forget to fly" - är vad mitt ATC får heta.

Det finns en video på min kanal på YouTube där jag använt ungefär samma teknik, om ni är nyfikna:



Hur ni gör era ATC är helt upp till er men det måste alltså finnas minst en fjäril som flyger runt på ert ATC.

**********

Det finns vissa regler när det gäller ATC men eftersom vi inte byter i ordets egentliga mening så är det bara storleken som är ett krav.
  • Måste vara 2,5 inch x 3,5 inch varken mer eller mindre, vilket i cm blir 6,4 cm x 8,9 cm. Formatet gör att korten passar i samlarplastfickor som finns att köpa för fotbolls- /ishockeybilder eller visitkort.
  • ATC-kort brukar delas in i unika (som görs ett och ett, helt individuella), editioner (ett helt set med identiska kort) och serier (som har samma ”tema” men inte är likadana). Alla ATC-kort märks med namn, årtal och epostadress eller annan kontaktinformation. Serier ska numreras.
  • ATC byts, säljs inte.
Sammanfattning:
Tema: Fjärilar
Period: 15 juli - 15 augusti 2018

Vill du vara med och leka så skapa ett eller flera ATC?
Nytt för 2018 är att ni har två alternativ att delta i våra ATC-utmaningar:

1. Ni gör som vi gjort tidigare dvs fotografera ATC, skicka fotot tillsammans med ditt namn till mig på mailadress:  atcskaparlusten@gmail.com senast 15 augusti 2018. En beskrivning på vad du använt är också trevligt.

2. Vi kommer att ha ATC-utmaningen i vår grupp Skaparlustens kreativa vänner också. Man fotograferar sitt ATC och laddar själv upp det i gruppen senaste kl 24:00 den 15 augusti 2018. Du får gärna berätta vad du använt för att skapa ditt ATC.

Jag fortsätter att lägger jag upp era foto i ett inlägg på Skaparlustens blogg någon dag efter tiden gått ut, oavsett var ni laddar upp det.

Ska bli roligt att se vad ni hittar på!

Nytt tema presenteras 15 augusti 2018 här på bloggen och i gruppen Skaparlustens kreativa vänner.

Nyfikna på tidigare byten, klicka på ATC-byte under Etiketter lite högre upp på höger sida.
Vår grupp Skaparlustens kreativa vänner hittar ni på Facebook (klicka på länken som tar er dit)

Ha bra dag!

Marie


1 kommentar:

Anonym sa...

I got this site from my pal who told me on the topic of this site and
now this time I am browsing this site and reading very informative
articles or reviews at this time.

Also visit my site: locuri de munca uk curatenie