fredag 6 juli 2018

Fortsättning på vår kreativa helg med Aida och 13arts

I förra inlägget såg ni vad vi hittade på under lördagens Make & Take i Skaparlustens butik.

Söndagens innehåll var två klasser med Aida från 13 arts. På förmiddagen skulle vi skapa ett vackert "Mixed media heart" på en lika vacker bakgrund. Under eftermiddagen skulle vi göra en dubbel canvas med "Flow with colors"










Aida är en duktig lärare och alla skapade storverk.






















Trots att vi hade samma kit och gjorde samma tavla/hjärta blev de totalt olika beroende på färgval, placering och hur man utnyttjade alla fina dekorationer som följde med kitet.
Jag valde blå, turkos och guld på min tavla - lite säkra kort för jag vet om att det är färger som passar bra ihop och som jag känner mig trygg att arbeta med, ffa när jag är på kurs.

"Mixed Media heart":





















Lite närbilder på de vackra dekorationerna.






















 





















Under eftermiddagen skapade vi två stycken canvas som är tänkta att hängas tillsammans "Flow with colors". Här valde jag faktiskt att arbeta med en färgkombination jag sällan använder, grått och lite dämpad rosa.




















Närbild på alla godsaker som fanns i kitet.
















**********

Plötsligt var helgen över - man har väntat och längtat en längre tid och sen bara swish ..... men vi var alla överens om att det här får vi göra om!

Tack alla som kom till Skaparlusten under denna härliga "Mixed media fest"!























**********

1 kommentar: