söndag 8 juli 2018

"Hold tight, and pretend it's a plan" - Art journal Juli 2018

Då är det dags att visa er min färdiga sida, den jag gjorde med stegen, skiss och möjligtvis färgtemat - jag gjorde i alla fall så gott jag kunde. Tänjde på mina ramar, tänkte utanför boxen osv. Därför passar Tim Holtz word stickers så bra "Hold tight, and pretende it's a plan".



















Jag ansträngde mig att få en ljus sida, och tyckte jag lyckades rätt bra. Nyfikna på hur jag gjorde? Välkomna in till YouTube så visar jag er:





Skapar ni själv en sida, varför inte ladda upp den i vår grupp på Facebook "Skaparlustens kreativa vänner" så hjälps vi åt att inspirera varandra.

Ha en bra dag!

/ Marie

Material:XL Canson Mixed Media (löst papper från blocket)
Cirkelpunchar i olika storlek
Decoupage lim
Finnabairs silikonpensel 1"
Bakgrundsstämplar ex Finnabairs
Gelatos i olika toner som passade i färgtemat
Penna Uni-ball Signo Vit och svart
Svart Gesso
Tim Holtz stencil Set nr 15
Prima stencil Harlequin som tyvärr är slutsåld
Finnabair Light Paste
Turkos akrylfärg
Tim Holtz word stickers

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar