fredag 17 augusti 2018

ATC-parad i temat "Fjärilar" perioden 15 juli - 15 augusti

15 augusti kom och gick men lämnade ett gäng ATC i temat "Fjärilar"för oss att titta på.
Idag är det nämligen ATC-parad av era fina ATC.

1. Jeanette Mårtensson - "Travel the world" m.fl

Jeanette har gjort en s.k serie med sina ATC. En serie är ett antal ATC i samma tema. Jeanette berättar själv: "Jag har använt spelkort (som bas), distresser, stämplar, stencil och dies. Jag har på tre av dem använt Tim Holtz wordstickers/text och på ett text från Vintage cottage stansblock.  Jag har också använt Collage Pauge matte, modeling paste, akrylfärg m.m"

Här ser ni Jeanettes härliga gäng























**********

2. Annika Heurlin - "Free to fly"

Annika har testat en teknik där hon stansat ut en fjäril med en dies och sedan använt det utstansade som både mall och stencil. Annika berättar: "Jag tog ett papper som var lika stort som mitt ATC och stansade mitt på pappret ut en fjäril med hjälp av en die. Jag tog bort fjärilen men la resten av pappret på mitt ATC och färgade med Tim Holtz distresser i cerise och turkos. Efter detta, men fortfarande med pappret ovanpå mitt ATC, använde jag en stencil och samma distresser.
Efter detta tog jag bort mitt papper från ATC, maskade mitt motiv med den utstansade fjärilen. Jag tog samma stencil och la ovanpå mitt ATC och färglade med Tombow i blått och cerise. Ovanpå detta använde jag Glossy Accent och vit Poscapenna på vissa ställen.
Det sista jag gjorde var att stämpla små fjärilar runt motivet och satte dit min text"


















**********

3. Annika Hedre  - "Use your wings"

Annika har också testat lite nytt, för att utmana sig själv. Vad har hon använt? Annika berättar själv: "Jag har bl.a använt en embossingfolder från Darice tillsammans med en fjäril från Karen Marie klip, som jag hittade i mitt förråd. Texten är från Tim Holtz wordstickers Small Talk. De vita prickarna har jag gjort med Nuvo Drops".























**********

4. Jenny Olofsson

Jenny gjorde två ATC när hon ändå var igång. 
På sitt första ATC har hon cardstock som bas och embossat fjärilar på detta. Sedan har hon dekorerat sitt ATC med en fjäril i chipboard.






















På sitt andra ATC har Jeanette använt korrugerad cardstock som bakgrund och ovanpå detta satt sina skira fjärilar. En liten blomma med en pytteliten fjäril fick också plats.























**********

5. Charlotta Johansson 

Charlotta har använt tyg som bakgrund på sitt ATC. Hon berättar själt: " Bakgrunden är en bit tyg som jag färgat med tre färger av Color Bloom spray. En utstansad fjäril från Sizzix med lite Glossy Accent ovanpå".























**********
6. Åsa Blomgren - "Beautiful blessings" och "Fly Free"Det blev två ATC när Åsa ändå var igång. Hon berättar själv vad hon använde: " Till båda mina ATC embossade jag mina bakgrunder med fjärilsmotiv. På det ena använde jag klippark med fjärilar från 13arts och på det andra stämplat motiv. Text från Tim Holtz word stickers"













































**********


Det var väl ett härligt gäng ATC - vi tackar alla som deltagit i utmaningen och för att de inspirerar oss andra. En liten överraskning kommer med posten. 

Den nya periodens tema i vår ATC-utmaning är "Hav och strand". Ett tacksamt ämne där man kan skapa mycket olika scener t ex i vattnet, under vattnet, i vattenbrynet eller på stranden eller hur man nu vill tolka temat. Valfritt alltså hur man gör sitt ATC. Ni hittar mer info i blogginlägget - ATC-utmaning "Hav och strand 15 augusti - 15 september 2018

Välkomna att vara med!

Önskar er alla massor av kreativitet

/ Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar