söndag 12 augusti 2018

Embrace the journey - 1947 Chrysler

Det är inte målet utan resan dit osv.... framför allt om man reser i en Chrysler från 1947.

Vi brukar också ha en ny skiss och steg till våra art journalträffar varje månad men augusti är det fritt fram att välja er favorit eller favoriter från alla våra tidigare skisser.

Jag valde att använda en skiss från juli 2016



















Det är också valfritt att använda skissen utmaningssteg eller göra egna steg. Jag valde att göra mina egna steg, som ni ser på videon. Jag försökt hålla mig någorlunda till augusti månads Moodboard/ färgtema.

En närbild på den fina bilen




















Nyfikna på stegen och hur jag fick ihop min sida? Välkomna till YouTube och en video:




Önskar er alla en riktigt trevlig, kreativ månad!
/Marie

Material:Någon form av mixed media/art journal papper eller journal
Bilden med bilen från A4 ark från Reprint
Stencil Donna Downey Tangled Pattern
Finnabair Modeling paste
Silikon brush/pensel från Finnabair
Spray från 13arts som finns i Chalk, Pastel och Pearl
Jag använde: Chalk mist Ultramarin, Pearl mist GoldPearl Mist Turqoise Light från 13arts istället för Tattered Angels Turqoise spray som kan vara svår att få tag på.
Rainbow Color (puder) från 13arts finns i många olika färger
Alchamy Wax från Finnabair. Vintage Gold och Rich Copper
Cambric eller Cheese cloth som finns i en lite mindre förpackning och i en större förpackning
Bakgrundsstämplar en med liten text, en gammal från Prima med lite större text och Diammonds från Kaisercraft
Orden kommer från Tim Holtz Small Talk stickers (slut för tillfället)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar