söndag 19 augusti 2018

Memories - ett album i vintage stil

För ett tag sedan fick jag frågan om jag ville göra ett album till en tjej som gillar beige, vitt med lite stänk av rosa - vad tror ni jag svarade? Naturligtvis ville jag det!

Det blev ett album i vintage stil. Det är möjligen litet till sin storlek men det innehåller 79 foto, nästan full storlek!



















Jag använde papper från olika papperskollektion och märke - men alla går mer eller mindre i vintage stilen: Dovecraft "Floral Muse", Melissa Francis, äldre papper, 7Gypsi också äldre papper samt  Reprints My rose garden collection "Bloom"

Får man många fina foto att jobba med så får man vara kreativ med fickor, flärpar och annat roligt, allt för att kunna få plats med så många foto som möjligt. Nyfikna på insidan?
Välkomna till YouTube och min egen vrå av internet - mariescrapbooking, så bläddrar jag i albumet åt er.



Mer material jag använde var:
Dies
Quick release die paper - gör det mycket lättare att stansa ut detaljer
Spellbinders oval eller Layering oval die set från Dawn Bibby
Tim Holtz Thinlits Garden greens Kant die nr 33 från CREAliesDekorationer:
Små "glas"bubblor
Pärlsträng i vitt
Blommor små och medelstora rosor
Blommor från Little Birdie finns Serenade Green eller Serenade Brown
Diverse metalldekorationer från min samling och naturligtvis magneter

Önskar er alla en trevlig dag!
/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar