måndag 17 september 2018

ATC-parad i temat "Hav och strand"

Då är det dags för en ny ATC-parad denna gången i temat "Hav och strand" 15 augusti - 15 september 2018.

Som vanligt visas era ATC i den ordningen de kom in till Skaparlusten.

**********

1. Marianne Jörgensen från Danmark har skapat ett ATC som hon gett namnet "Sun, Sea and Sand". 

Marianne berättar själv hur hon gjort sitt ATC: Jeg har farvelagt sand og vand med distress ink, skoene, er et stempel fra et magasin, som er embosset med hvid farve. Bølgerne er også heat-embosset. Og muslingen er fundet på stranden.



********** 

2. Jenny Olofsson

Jenny har ställt sina Flip-flop på riktig sand. Hon har också använt en snäcka som dekoration.



**********

3. Charlotta Johansson - "Havsutsikt från kajutafönstret"

Charlotta berättar själv vad hon använt för att skapa sitt ATC: "bakgrunden är remsor av akvarellpapper som jag chalkat in med olika nyanser brunt och svart. Kajutafönstret är utstansat med quickutz-cirklar och klistrade i lager. Jag målade havet med akvarellpennor. Namnet fick bli ”Havsutsikt från kajutafönstret”



**********

4. Annika Hedre- "Sommar och soliga dagar vi går till havet och badar..."

Annika berättat att hon gjort vågorna med en stans från Fiskars. De andra dekorationerna är sådan hon hade i sina gömmor.



********** 

5. Jeanette Mårtensson 

Jeanette har gjort ett ATC med en söt liten fisk och härliga blå nyanser på vattnet. Ni lägger väl märke till de fina bubblorna.



**********

6.  Annika Heurlin - "Havet är djupt"

Annika har skapat två stycken ATC och vi låter henne själv berätta vad hon använt:
"Till det första använde jag en dies för att skapa vågorna, bakgrundsstämplar med cirklar och grässtrån - väldigt väldigt svagt. Fisken är en knapp som fanns i gömmorna. Metkroken en bit ståltråd. Snäckorna och skattkistan har jag ritat och klistrat på plats. Skattkistan är fylld med guldpärlor"



ATC nr 2 Annika fortsätter berätta "Bakgrunden är ett silkepapper som jag gjort själv med "cocoon strippings" och sedan sprayat färg på och därefter strukit. På det satte jag silke som jag färgat men inte strukit och fyllde på med silkessnören, snäckor och några pärlor som jag har kvar sedan tiden jag gjorde sidenblommor"

Det kan man kalla struktur!



**********

7. Åsa Blomgren - "Lilla havsjungfrun"

Åsa berättar vad hon använt: " En stämpel från Lawn fawn, mermaid  Även små utstansade havs "grejor" som jag inte vet fabrikate på. Kugghjul som blivit rostiga med Finnabairs färg, havsrost patinaeffekt."

 



**********

Den var väl en härlig samling ATC - gillar man utmaningar så är det här en perfekt storlek att ha roligt med.

Nytt tema för perioden 15 september - 15 oktober är "Ficka".
Ni kan läsa mer om utmaningen här: ATC-utmaning 15 september - 15 oktober "Ficka"

Välkomna att vara med! 

Inga kommentarer: