söndag 30 september 2018

"Dream" - Mission Inspiration september 2018

Ny månad och nytt uppdrag i Facebookgruppen Mission Inspiration. Uppdraget är att med 8 steg, inspirationsord och färgförslag skapa en art journalsida.



Nu brukar jag skriva att ni är välkomna in till YouTube för en liten video men tyvärr inte denna gången. Tekniskt strul gjorde så att jag fick ta foto på de olika stegen istället. Men vi börjar från början uppdraget:















Som vanligt är det färgförslagen som ställer till det för mig men det är bara förslag så man kan välja andra färger. Jag försöker i alla fall hålla mig så nära som möjligt.

1. Cover you page with paper fragments.

Jag försökte hitta pappersbitar som liknade färgerna i färgförslaget.
























2. Cover with thin washes of two colours.

Utspädd färg i turkos som får föreställa Peacock i färgförslaget tillsammans med vit färg, jag valde gesso istället för akrylfärg. Jag valde att rolla på färgen med en gummiroller istället för att använda pensel.





















3. Add a focal image or two
4. Glue washi tape, tissue or paper strips.

Jag hade ett mönsterpapper från 13arts med krans och fjädrar i turkosblå färg. Ett av inspirationsorden var Feather, så ibland har man tur. 
Washitape är något jag nästan aldrig använder utom när jag är tvungen... hade två rullar i grått som också ingick i färgförslagen.




















5. Add splats, drips or dribbles.

Jag valde att göra splats med en gul färg, en av färgförslagen, och lite i svart ink.





















6. Add hand written journaling or phrase.
7. Doodle or scribble.

Med en vit penna skrev jag lite journaling, oläsligt för alla utom mig.
Med samma vita pennar ritade jag lite här och var, syns inte så mycket med det är där.
Jag passade också på att göra lite skuggor kring min krans och kring fjädrarna.

8. Create a border of your choice.

För att få lite mer av gult, Mustard, tänkte jag att en guldram vore fint.
Mission accomplished / Uppdrag slutfört!!


Önskar er alla en kreativ dag!

/Marie











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar