onsdag 28 november 2018

Blommor på kort blir aldrig fel!

På denna sidan sommaren finns det inte så mycket blommor att välja på men en Euphorbia pulcherrima är ju alltid snygg. Om man istället säger Poinsettia eller Julstjärna så känner väl alla igen den. November månads kortskiss är så användbar till olika stilar på kort, så den har jag använt. 


Hur gjorde jag mitt kort och vad använde jag? Länk till min video där jag visar ett annat kort jag gjort på samma sätt:



Material: 

Kortbas 5x5"
Dawn Bibbys dies "Poinsettia" och stansade ut största i grönt cardstock och de andra i rött.  Svirvlarna i guld cardstock.

Mönsterpapper, äldre papper från BoBunny
Guldpenna som en ram.
Sisal i grönt från en blomsteraffär.

Glitter i guld på topparna av både blomman och bladet. Jag använde guld stickles från Ranger.
Bling från Prima, Sweet Peppermint Druzy stones 


















November månads kortskiss ser ut så här:




Ha en bra dag!

/ Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar