söndag 11 november 2018

Spread your wings and fly - Art journal November 2018

Nu går vi in i en mörk och ofta blåsig och regning månad - november. För att göra vårt bästa för att lysa upp tillvaron så är november månads Mood Board ljust och vackert som inspiration.

Min sida efter månadens skiss, steg och Mood Board blev så här:























Som vanligt hade jag lite bekymmer med att hitta rätt ton på mina färger. Men fastnade för en blandning av gammalrosa, lite mer vinrött och grått i olika toner. Ett tag var den alldeles för mörk men då använde jag Lindy's vita spray Sidewalk Chalk - Flat Fabio, för att ljusa upp det hela och jag tycker att det fungerade rätt så bra.

Nyfikna på vad jag mer gjorde? Välkomna in till YouTube för en s.k start-to-finish där jag visar min tolkning av månadens skis och steg.


Välkomna att skapa och ladda upp i vår grupp Skaparlustens kreativa vänner på Facebook. I gruppen finns också ett album med alla våra skisser och steg genom åren.

Önskar er alla en torr och vacker november!

/Marie

Material: med reservation för att något kan vara slutsålt:

Paint-On mixed media papper A4 block från Clairefontaine. Finns i en mindre storlek A5 också.
Vit Gesso från Sennelier - Semi absorbent som också finns i "vanlig" vit gesso Sennelier - White Gesso
Finnabairs Silikonpenslar 1" och en lite bredare 2"
Skumgummiroller från Artino 4 cm bred. Finns också i 5 cm bredd
Stenciler:
Donna Downey Tangled Pattern
TCW - Art is ....
Metallnät
Finnabair stämpelset Don't forget to fly
SnipArt Bubbles . Andra former från Snipart hittar ni här
Tim Holtz image
13@rts Transparent Foil - Butterflies
Diverse spray/mist från bl a:
13@rts som finns i både Chalk, Pastel och Pearl
Övriga mister som jag använde var: Lindy's stampgang,  Dylusions och Tattered Angels

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar