söndag 27 januari 2019

Akryl tag i Steampunk stil

Steampunk tag - det kan väl aldrig bli fel. Det är lite speciellt att jobba på ett genomskinligt material, man får tänka sig för.

 


På en akryltag använde jag Finnabairs Texture Paste Graphite tillsammans med Tim Holtz stencil "Gears", och skapade en bakgrund till mina kugghjul. Använde sedan Finnabairs vax i Copper till highlights på Graphite pasten.


Ovanpå min bakgrund, på lämpliga ställen, limmade jag ner några kugghjul i cardstock. Jag är nämligen en lycklig ägare till en Tim Holtz Die, Gears.  Jag använde Finnabairs vax i Coppar även på kugghjulen.




Detta är verkligen "Making magic" och det gör mig så lycklig!





Önskar er alla en trevlig och kreativ dag!

/ Marie

Material:

Finnabairs Texture Paste Graphite
Tim Holtz stencil Gears
Finnabair Wax Rich Copper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar